Scopul proiectului bilateral “Educated in Democracy, United by Common Aims, Teaching with Innovation, Opportunities and Nondiscrimination” - E.D.U.C.A.T.I.O.N.- 2021-2-RO01-KA210-SCH-000049259, a fost acela de a construi un sistem de sprijin în comunitățile noastre școlare, mai exact la Liceul Teoretic „Radu Vlădescu” situat în orașul Pătârlagele, județul Buzău, și Liceul Vocațional „Pierre Joseph Laurent” din orașul Aniche, Franța, un mediu primitor în care fiecare elev să se simtă respectat și apreciat, în care nevoile educaționale, amenințările și provocările să fie transformate în puncte tari și oportunități pentru progres școlar, succes academic și dezvoltare personală.
Implementarea și diseminarea activităților proiectului bilateral Erasmus+ de mică anvergură “Educated in Democracy, United by Common Aims, Teaching with Innovation, Opportunities and Nondiscrimination” - E.D.U.C.A.T.I.O.N.- 2021-2-RO01-KA210-SCH-000049259, finanțat de Uniunea Europeană (15.04.2022-14.02.2023); Școli partenere: Liceul Teoretic "Radu Vlădescu" Pătârlagele, Buzău, Romania (https://ltrvladescu.ro/erasmus/); Liceul Vocațional "Pierre Joseph Laurent", Aniche, Franța
vineri, 31 martie 2023
“Educated in Democracy, United by Common Aims, Teaching with Innovation, Opportunities and Nondiscrimination” - E.D.U.C.A.T.I.O.N.- 2021-2-RO01-KA210-SCH-000049259
E.D.U.C.A.T.I.O.N. a fost un parteneriat Erasmus+ pentru cooperare în domeniul educației școlare, care a promovat pregătirea tinerilor europeni cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani pentru viață, pentru un viitor al împlinirilor personale și profesionale, chiar și atunci când există adversitate și este nevoie de reziliență și de resurse suplimentare de consecvență, solidaritate, motivație și responsabilitate. Deși un parteneriat de mică anvergură, acesta și-a propus nu numai să inițieze, ci și să consolideze o cultură a respectului pentru diversitate și egalitate, o cultură a echității, incluziunii și non-discriminării în comunitățile noastre școlare, care devin astfel spații în care fiecare dintre noi își poate descoperi și valorifica aptitudini, talente, abilități, locuri în care fiecare își atinge potențialul și poate adăuga valoare.
Pentru a îndeplini obiectivele acestui proiect, au fost organizate activități locale și transnaționale, atât formale (vizite oficiale, lecții de predare a limbii franceze), cât și non-formale de tip ice-breakers, team-building, brain-teasers etc., excursii culturale, prezentări multimedia, o masă rotundă, o gală de edutainment dedicată educației informale și non-formale, cu discursuri motivaționale și inspiraționale de tip TED-talk, ateliere de predare/învățare/formare organizate de elevi, concursuri transdisciplinare, experiențe de învățare practică în afara școlii (outdoor learning), activități cu specific ecologic (activități de plantare și igienizare a spațiilor verzi), etc. Activitățile locale s-au desfășurat atât pentru pregătirea celor transnaționale, cât și pentru diseminarea și exploatarea rezultatelor și schimbului de bune practici.
În ceea ce privește rezultatele și impactul proiectului, suntem convinși că am atins un nivel crescut de incluziune în școlile noastre, și că participanții și-au dezvoltat competențe-cheie precum competențele lingvistice, sociale, digitale, civice, antreprenoriale, de a învăța să înveți, sensibilizarea și exprimarea culturală etc. De asemenea, aceștia și-au îmbunătățit atitudinile și comportamentele în ceea ce privește incluziunea (socială) și echitatea. Ambele școli au devenit medii de învățare mai prietenoase pentru participanții direcți și viitorii beneficiari ai serviciilor educaționale, inclusiv pentru cei aflați în situații de risc sau care fac parte din categorii vulnerabile. Poate cele mai importante beneficii au constat în experiența culturală autentică, dialogul intercultural, accesul la oportunități de învățare/predare/formare sub auspiciile programului Erasmus+ finanțat de Uniunea Europeană, pentru cei 16 elevi români participanți la mobilități și 8 elevi francezi co-organizatori ai celor două mobilități, și cel puțin 4 cadre didactice coordonatoare, precum și soluțiile, resursele și strategiile rezultate din colaborarea româno-franceză.
“The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the National Agency and Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein”.
,,Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei”.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Popularizarea rezultatelor proiectului și a programului Erasmus+ în presa din România și din Franța
https://www.jurnaluldebuzau.ro/erasmus-e-d-u-c-a-t-i-o-n-un-proiect-pentru-cooperare-incluziune-si-digitalizare-la-liceul-teoretic-radu-vlad...
-
https://www.jurnaluldebuzau.ro/erasmus-e-d-u-c-a-t-i-o-n-un-proiect-pentru-cooperare-incluziune-si-digitalizare-la-liceul-teoretic-radu-vlad...
-
“The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects th...
-
Mobilitatea virtuală organizată asincron pe platforma Wakelet “The European Commission support for the production of this publication does...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu